perjantai 19. elokuuta 2011

Kohtaaminen kirurgin kanssa



Kesä on selvästi jo ohi, mutta en ole antanut vielä periksi. Olen muutamana aurinkoisena, mutta syksyisen viileänä päivänä pitänyt lounastauon piknikin muodossa puistonpenkillä. Seuranani eräs kirurgi nimeltään Tohtori Sava. Hän on englantilainen kirurgi, joka saa mitä kummallisemmista vaivoista kärsiviä kyproslaisia potilaita asiakkaikseen. Vaatimattomana miehenä hän pyrkii aina ohjaamaan potilaat erilaisille asiantuntijoille, mutta sinnikkäinä he vain haluavat pysyä Savan hoidossa. Hän sitten joka kerta kuin ihmeen kaupalla parantaa kaikkien vaivat.

Herra Savan tapauksista kertovat kirja on pitkään ollut museokansliamme käytävän luona olevassa kirjahyllyssä. Se on peruja pari vuotta sitten pitämästämme kirpputorista. Viimeiset kirjat ovat olleet ilmaiseksi jaossa ja tämä Sava-opus on jostain syystä jäänyt ilman kotia. Sen ihana kansi on viehättänyt minua jo pitkään ja nyt olen siis päässyt tutuksi kirjan sisältöönkin. Lukeminen kannattaa aina!

1 kommentti:

  1. Minä jo mietin otsikon perusteella, että mitä sinulle on sattunut,kun kirurgia tarvitset... :o Mutta kyse olikin kirjallisuudesta. Minäkin olen nauttinut kesällä kirjallisuudesta. On tullut luettua Eat pray love, Salainen puutarha, Tyttö ja helmikorvakoru sekä Montmartren kadut.
    Lounaspiknikkisi kuulostavat mukavilta.

    VastaaPoista